miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Sköldpaddornas paradis!

Sista dykdagen idag, och den kom att bli precis så underbar som jag hoppades på. Färgglada koraller, stora barracudor, gigantisk rocka, blåsfiskar och sist men inte minst 2 söta, underbara, fina sköldpaddor! Precis som förra gången skrek jag till när jag såg dem. Så fina. Så verkliga. Så stora. Och så nära! 
Som förra gången åkte vi till Key Largo, den första av Florida Keys på vägen till Key West. Vi har dykt här många gånger nu och känner väl till stället, var man ska simma för att hitta de mest underbara varelserna. 
Idag tänkte jag spexa till det lite med en ny dykfrisyr också, eftersom mina förra bilder inte såg sååå himla snygga ut, speciellt inte mitt hår. Så idag, dagen till ära, blev det två flätor. Johan körde på samma stil som förut, inga tofsar eller så. 
 
Frida med fina flääätor! :)
 
Blåsfisk - Puffer fish

 
Nassau grouper
 
Snook

Dykning är det mest underbara som finns. Allt liv som finns där under ytan, som man inte har någon aning om, om man inte provat. Det går inte att jämföra med snorkling, då du i dykning faktiskt kan vara under vattnet och interagera med varelserna. Få träffa stora fina varelser som nyfikna sköldpaddor, eller farliga hajar. Du kan bara ligga i lur och titta på! 
Numera har vi 3 dykcertifikat här, och idag slutförde vi det sista, Advanced Open Water Divers course. Nu får vi dyka på de flesta ställen i hela världen. Kanske vi ska testa Sverige sen? Mörkt och trisk, inga stora sköldpaddor, men varför inte?
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Kerstin Starck
skriven :

Vilken halvår!
Att få dyka på detta sätt, ngt jag längtat efter, i stor del av mitt liv. Vilken dröm!
Hjärtevarmaste Kramen, till Dig, Johan och havssköldpaddorna... <3

2 Anonym
skriven :

Wow, vad underbart!