miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Today's discoveries!

Såklart har jag jobbat hela dagen, stressat massor, träffat många trevliga människor på vårdcentralen, och haft väldigt roligt. Mitt jobb är lärorikt och stimulerande, lär mig lägga om sår, ta blodprov från patienter, sätta nål och svara i telefon. Om några veckor ska jag få ha hand om hela labbet på vårdcentralen, helt själv analysera alla blodprover, ha hand om alla maskiner och sköta all hantering. Det ska bli roligt, men lite läskigt...
Efter jobbet bar det av ut i skogen på landet för en ridtur med PRE-hästen Dolly, fin dam med egen vilja. Red förbi vattnet och fick känna sommarvinden sus, men inget bad idag. Det var mysigt, trevligt och skön avslappning. Hästar är bra härliga, går inte ens att beskriva för dem som aldrig provat ha hand om en... Mitt halvår i USA har inte direkt stimulerat mitt hästgalna jag, utan jag har ännu mer längtan nu att få träffa de härliga djuren! 
Jag hittade något mystiskt på ridturen. Ett djur, som liknade en leopardfärgad ödla eller zebrarandig orm långt ifrån, men faktiskt var en gigantisk mördarsnigel ca 15 cm lång... Kan dom se ut såhär, det visste jag inte?! Sniglarna tar över världen...
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: