miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Saknad!

Miami har verkligen varit en helt otroligt underbar resa. Den har gett mig så många erfarenheter jag inte kunnat ana om. Jag har lärt mig flytande engelska, jag har förbättrat min spanska, jag har fått uppleva en underbar kultur som har förändrat hela mig. En helt annan syn på livet helt enkelt, här vänds motgångar på något sätt alltid till en samhörighet där alla tillsammans försöker lösa problemet. Jag har lärt mig helt otroligt nödvändiga kunskaper i labbet, jag har haft ett underbart projekt med helt otroligt sköna människor som jag verkligen kommer att sakna. Vår handledare har gett oss all sin tid och kunskap och vi har lärt oss helt ovärdeligt mycket. Jag har kommit till djupare insikt! Och det bästa av allt, jag har fått tillbringa ett helt halvår tillsammans med den underbaraste, bästa, finaste, fantastiska människa jag känner!
Då till det som ni alla undrar. Vad har jag saknat mest hemifrån Sverige? Topp fem som jag verkligen saknat är: 
! De underbara hästarna! Jag saknar djurens kärlek och nyfikenhet, vänskapen, bandet och såklart doften! 
 
! Cykeln! Det praktiska och användbara fordonet verallt. Allt går fort och smidigt. Och krånglar nästan aldrig. Här i Miami finns inga cyklar. Allt är bara bil, bil, bil... och bil...
 
! Linköpingshäng! Alla nämnda - ingen glömd, seriösa studenter HUB, tokigheter på Ågatan, nakenbad i Stångån och såklart superbranta Johannelundsbacken! 
 
! Snöööö! Här har det inte snöat en enda gång, och det har bara regnat 2 gånger på hela tiden vi har varit här. Solen är på himlen hela tiden, man blir så himla bortskämd. Sol sol sol sol, varje dag, och hela tiden över 30 grader...
 
! RIX FM. Den mest underhållande, repetitiva, flamsiga och konstiga radiokanalen, som jag lyssnar på minst en timme per dag! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Catta
skriven :

Snart så kommer du få känna häst doften!! Hoppas verkligen att du kan ta diva. Det skulle kännas så bra!! Kram!!!