miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Memorial Day!

Vi har haft en ledig dag från labbet! En ledig dag. Hörde ni? Det finns inte alls många röda dagar i amerikanska kalendern, men Memorial day är en av få. Memorial day är till för att hedra alla amerikanska soldater som omkommit i krig sedan amerikanska inbördeskriget. Det var ett antal ceremonier vid polis och miitärstationerna här i staden, och det var en polisparad på Miami beachs gator. Vi firade vår lediga dag med att ta en trip (den sista??) till Miami beach, hänga där och äta en god fruktpicknick! 
För att simulera hur hårt jag arbetar, så skickar jag en bild på hur det ser ut idag! Visst ser jag väldigt upptaget ut, ja jag vet. Så stör mig inte nu, nu är det inte många dagar kvar här i labbet. Fyra dagar om jag ska vara exakt.... Tråkigt! :(
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mumso
skriven :

Du ser strängt upptagen ut...? Jag vet att övriga arbetsdagar ser annorlunda ut. Njut av de sista 4 dagarna på labbet! Vi ses den 20 juni på Arlanda airport.