miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Fort Lauderdale

Idag var det dags för äventyr igen. Med tåg begav vi oss till grannstadens turistparadis Ft Lauderdale för att bada, åka båttaxi, titta på snygga farliga maneter och klappa polishästar. Det blev en supermysig dag med många underbara upplevelser.
Vi åkte Tri-Rail, tåget som går norrut och kan ta dig till Floridas norra delar. Ett supergammal tåg, kändes som 1800-talets första tåg eller något. Hade en konstant plingande tuta som tycktes irritera många, men som var till för att djur på spåret (eller människor) ska flytta på sig. Sedan i varje korsning för bilar så skulle tågchauffören tuta ytterligare 10 gånger (ja, exakt tio varje gång) med en sjukt hög syren, för att skrämma eventuellt felparkerade dumma bilister. Helt otroligt! Men det var trots allt bara turisterna som verkade tycka sånt var konstigt.

I Ft Lauderdale var det en liten festival för ungdomar. Gratis skateboardåkande i värsta coola parken. Denna stad måste vara gjord av bara skateboardåkande barn, det var allt för många som åkte skateboard. I princip alla sågs med en skateboard idag.

Vi tog den Nya Flodens Water Taxi för att ta oss till stranden. Vår resa blev väldigt förvånansvärd. Alla hus vi såg från taxin var bara rikemans, rikemans och rikemanshus. Alla hus var flera hundra kvadrat, med flera hundra kvadrats båtar/yachter, samt hur coola features som helst. Vissa hade helikopterplatta på sin båt, andra hade egna betjänter, egna kyrkor, egna vatternland och andra konstiga rikemansprylar. Helt otroligt. Om jag skulle köpa en tomt här måste jag betala 10 miljoner dollar, och om jag ska köpa en båt så betalar jag 50 miljoner dollar. Piece of cake! 

Vi träffade polishästar i tjänst. Om jag fick välja hade jag enkelt valt detta transportfordon på stranden. Så lugna hästar, men så duktiga! Man kunde tydligen välja mellan häst eller motorcykel, och denne man på bilden tyckte så mycket om hästarnas lugn! Hästen hade inget namn!

Vi badade såklart på Bahia Beach, där vi fick syn på denna coola varelse. Enligt traktens ungdomar är det en blå manet, som är farlig att röra! Alla sprang upp ur vattnet, och folk försökte få upp den på land eller få bort den... Stilig varelse, coola färger!

 
En trevlig dag i Ft Laud! Mysigt, billigt och nära! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mumso
skriven :

Det låter super-häftigt med denna utflykt. Synd att inte vi hann med den!