miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

En månad till... av möjligheter!

Tänker tillbaka på min underbara tid här i Miami! Känns otroligt fantastiskt att fått göra denna resa! Kan nästan anse mig ha upplevt världen nu, här i Miami får man en blandning av amerikansk, latinamerikansk och karibisk kultur. Det känns som en stad som verkligen passar mig! Denna kultur är så skild jämfört med i Sverige. Här äter vi lunch tillsammans (!), vilket betyder att alla äter av allas mat, alla dricker av allas dricka, och man delar med sig av allt, så är det bara! Här hälsar man alltid med en kram/puss på kinden. Jag kommer sakna detta känsla av samhörighet! 
Mina besökta världsdelar är numera Nordamerika (Miami), Europa (Madrid, Malaga, Edinburgh, Istanbul, Alanya), Asien (Istanbul halva!) och Afrika (Marocko!)... 
Bilden är från min favoritrestaurang här, Fogo de Chao.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mumso
skriven :

Helt fantastisk upplevelse du fått i Miami med omnejd! Det ska du aldrig glömma!