miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Can you feel the Heat tonight?

Awesome. Helt och hållet fantastiskt roligt, engagerande och kul att titta på! Idag var det dags igen, den dagen som vi båda så länge har väntat på! Det är finalspel i amerikanska basketligan. Och såklart är Miami Heat med där. Ikväll spelar de mot Indiana Pacers. 7 matcher ska spelas mot detta lag, först till fyra segrar! 
Miami börjar matchen uruselt. Efter 10 minuter ligger de under med 13 poäng (25 mot 12). Värdelöst tyckte jag, blev nästan arg, och ville gå hem. Miami kan ju inte bli utklassade såhär, i en final...
 
Men Heat kommer tillbaka, tar på något mirakulöst sätt igen det, och när det står 36-35 till Heat, då tänkte jag, yes nu vinner vi det här! Jag har aldrig varit så engagerad i någon lagidrott. Men den känslan som fås inne på stadion, känsla av samhörighet, känsla av tillhörighet, går inte att beskriva. Går absolut inte att se från teven. Måste någon gång upplevas! 
 
Men Heat lyckades i det sista inte vinna, utan matchen slutade 93-97. Ledsen och besvikna gick vi hem igen, men shit vad roligt det var att se denna match. Vi har fått en vän för livet, den trevliga tjocka mannen bredvid Johan som pratade skit med oss! 
 
 
Fel bakgrund, skulle vi inte gå på match? Johan var intresserad av hudcremer att vi blev försenade till matchen... (eller ointresserad, svårt att säga!)
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: