miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

American Lunch Time

Har jag glömt att blogga om amerikanska maten, bara för att vi äter för onyttligt och jag inte vet vilken maträtt jag ska välja? Förmodligen. Här kommer i alla fall veckans inlägg om veckans onyttigheter.
Denna onsdag tänkte vi att vi skulle prova något riktigt amerikanskt. Något som går på reklam på teve var femte minut. En lunchlåda för barn att ta med till skolan. Något som anses så himla nyttigt bland amerikaner, och något som är väldigt billigt. Vi har idag testat en lunchbox med en varmrätt och en efterrätt. LUNCHABLES är namnet. 
VARMRÄTTEN var antingen en liten minipizza, som man skulle smeta tomatsås och lägga ost och korv på. Allt låg i paketet, enkelt. 4 korvskivor och sen in i mikron. Jag själv gillar inte korv så jag valde chicken nuggetsen, som redan var klara och endast behövde värmas. Jag fick 4 minimala nuggets och lite ketchup. Vet inte om detta var en väldigt mättande lunch, men detta nog pga den minimala portionen. 
EFTERRÄTTEN var en smoothie, kan ses på bilderna. Löftena om riktig frukt insannades inte direkt, så den bara var blaskig, smakade vatten och konstgjord. Men trots allt detta var den faktskt god, och mättande. En förhållandevis stor smoothieförpackning gjorde lunchen tillräckligt mättande så vi i alla fall kunde fortsätta vårt labbarbete. 
BETYG blir 1 av 5. Äckligt, för lite, onyttigt och stackars barn som får en sån här till skolan varje dag. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mumso
skriven :

Låter inte så fantastiskt! Jag ser att du har örhängena som du fick av mig!? Eller ser jag i syne?

2 Joshua
skriven :

Haha, Lunchables, det var länge sedan... My favorite was ham & cheese with crackers... Mmmm......