miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

7 dagar kvar...

Kvällsbilder i fina Miami, nere vid hamnen i Brickell. Det är så lugnt och fridfullt så här på kvällskvisten. Ljusen från alla skyskrapor är helt underbara, bildar stora färgade prickar på himlen. Månen är full. Om man lyssnar hörs vattnet kluckande mot kajen, musik hörs från högtalare långt bort och folk hörs skratta och ha kul. Här känner jag mig trygg! Jag har inte fått en enda negativ vibb av Miamis mörker, överallt finns snälla människor som hjälper en i ur och skur. Man frågar folk hur man mår och man pratar lite strunt med främlingar man träffar. Sånt är helt normalt. Så många människor sitter och skrattar tillsammans, trots att de aldrig träffat varandra innan ex kvällens promenad. Det är helt underbart att sitta på kajen och bara känna vinden blåsa i håret...Det är helt otroligt hur mycket jag kommer sakna det här! Underbara J har tagit bilderna! 
 
Förberedelserna har börjat för att lämna staden. Provpackning har gjorts för att se om jag får ner allt jag har nu, i den redan fullproppade väskan. Tack gode Gud att jag skickade hem så mycket som möjligt med mumso och Kjell när de var där. Tack även Gun Britt, Lasse och Viktor som tog med sig en hel del hem. Utan er skulle våra väskor vara ännu fetare och mer fullproppade. Nu gäller det bara att planera packningen effektivt. Med oss härifrån har vi två par fenor (alldeles för långa), cyklop och snorkel som ska mosas ner, en teddybjörn (väldigt viktig, har bott med oss hela tiden här), två stora snäckor från stranden (ja, tunga också, helt och hållet ett måste att ha med!), handdukar och diverse presenter... förutom även de prylar vi hade med oss när vi kom hit. Ja just det, även tre par nya skor till mig, och två par nya till Johan... Som tur är kan vi lämna lite prylar till Sara, vår handledare, som kommer tillbaka till Miami från Linköping i höst. Hon erbjöd sig att hjälpa oss att få hem lite saker. Fast vi kanske inte ska lämna fenorna, det kanske är taskigt mot henne...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mumso
skriven :

Ta med er fenorna hem!