miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Oleta State Park

Efter en lång sovmorgon åkte vi tillsammans med trevliga människor norrut 4 mil till North Miami Beach och parken Oleta State Park. Mysigt naturområde med växtlighet, djurliv och strand. Grillning, chill och allmänt häng med coola amerikanare. En skön blandning av folk från Venezuela, Miami, Ohio, Chicago, Sverige, Ukraina och NY. 
Vi testade något coolt jag aldrig sett förut, te på 50 cl burk. Mangote med lemonad. Helt otroligt gott, och tydligen en specialitet här. Om ni ska hit borde ni helt klart testa det. Billigt och jättegott, smakar lite som saft. Kostar 1 dollar för 2 burkar. :)
PS. Om ni noterade att Jared på översta bilden kör med mobiltelefonen i handen, blippandes och smsandes, så gör ALLA det här. Alla ska prompt ringa, smsa, GPSa, göra allt samtidigt som de kör. Då har de ju lite "extra tid" säger de... Livsfarligt enligt min åsikt, så alla här kör som dårar och tvärbromsar mest hela tiden. Men vi litar på Jared, i alla fall utan telefon. Det slutade med att jag tog hans telefon från honom, och då blev han en fullgod duktig förare! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: