miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Inte varje dag vi promenerar med sjökor!

Kvällspromenaden blev ett rent äventyr. Det som bara skulle bli en sväng runt strandkanten här i Brickell med lite foton med stadsvy förändrades till ett safari. Vid strandkanten följde oss en sjöko, stor som en stenbumling och lik en korsning mellan fjodhäst och säl. Så himla söt när den tittade på oss, den försökte nog locka till sig lite mat! Den följde oss längs kanten och vi följde den. Så fascinerande! Ett underbart djur, man blir så kär! Så synd att de är utrotningshotade och svåra att se, men minsann har vi nu sett en VILD en! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Kerstin Starck
skriven :

Vilken fantastisk upplevelse! Jag såg ett program om sjökor, på National Geographic´s program-utbud, tror jag. Uppskattar ofta dem! Ni blev nog utvalda <3

Svar: Tack Kerstin för dina kommentarer på bloggen. Det är så roligt att se att du läser den! Hoppas du mår bättre och att vi ses snart! Hjärtat finns här med mig! Kramar!
Frida Starck Härlin