miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Fries and Franks Bierhause

Efter en lång dag med mycket djur, natur och promenader har vi sett utelivet i Miami. Vi har sett Miami-By-Night, a totally different story than we are used to. Vi hängde på gänget ut till en bar, Fries and Franks, för att ha kul! Det behövde vi. Det blev beer pong, dricka öl, skratt och mycket prat långt in på natten.
Efter förmiddagens äventyr med djur och natur var vi väldigt trötta på kvällskvisten. Dagen började med ett naturevent i närmsta stora skog i South Miami, där vår vän Jared var med och informerade. Vi fick prova på fågelskådning, naturlekar och träffa naturmedvetna människor (ja, det finns sådana här också!). De alla kämpar för att bevara naturen här i den snabbt växande staden. 
Vi fick en informationsfilm om Miamis (i synnehet Everglades) fågel- och alligatorarter samt en bra guide om fåglar här. Om någon vill veta om Miamis fåglar, så kan vi kolla upp det mesta, alltså! 
Vår långa promenad har jag redan bloggat om. Har beräknat vår gårdag till 7 miles, alltså runt dryga milen har vi tagit oss fram på våra ben. Enligt många här är det helt otroligt, det är liksom i deras ögon omöjligt att gå så långa sträckor. På festen igår var det världens samtalsämne, att europeer är galna och att "nu fattar jag varför de är så smala"... Jag gillar det! 
På kvällen var vi helt slut meen.... Inte tackar man nej till en kväll på en bar med beer pong, öl, trevligt sällskap av Jared, Jenny, Sarah, Alex, no name, pratglad man med dreads och fulla Miami-bor. Vi hade inte varit till någon bar ännu i Miami, det var kul att se en annan vinkel av staden. Vi hade jätteroligt och var i tryggt sällskap. Våra vänner är sjukt trevliga! Notera att varken Johan och jag gillar öl, men efter en kväll i ölens tecken så är jag nästan på ölens sida nu...
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: