miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

American Dinner Time

Onsdag igen, shit vad veckorna går fort! Vi har varit här i 2 och en halv månad. Idag blir det Amerikansk snabbmat, precis som vanligt. Det ska vara klibbigt, fettigt, slaskigt och äta med händerna här i USA. Därför testar vi idag att på amerikanskt vis beställa amerikansk pizza med hemleverans tillsammans med nutella cannoli.
Varmrätt: Pizza med 4 valbara tillbehör
Amerikanskt är det när man beställer på internet och maten kommer levererad till lägenheten på endast ett fåtal minuter. Billigt, snabbt och gott! Amerikanskt är även att kunna välja vilka ingredienser man vill ha på pizzan, alltså inte förvalda pizzor. Standard är att välja 3, 4 eller 5 ingredienser på pizzan, vi valde 4.  Det blev en hawaiiansk capricciosakorsning! Pizzan för 2 pers kostade 17 dollar.
Johan äter banne mig dubbelt så fort som mig. Jag nästan hinner blinka, och han har redan ätit halva sin pizzabit. Jag blir så fascinerad av denne man. Det finns lixom ingen botten heller. Tur att vi bara äter amerikanskt på onsdagar...
Omdöme: Champinjonerna, skinkan och ananasen var inte från burk utan färska och pizzan var varm när den kom. Vi fick vitlöksbröd gratis, vilket ger ett högt betyg. Pizzan var god, men hade inte den frasiga bottnen vi förväntade oss. 
Betyg: 4.5 av 5 
Efterrätt: Nutella cannoli
Nutellafyllda rullar av vetedeg med chokladströssel ovanpå. Helt klart en specialitet när det gäller USA. Det finns många olika sorters cannoli, men vi valde choklad, då vi båda älskar det. Smakade bara som massa nutella och strössel med lite crisp. Själva degen troddes vara som wienerbröd, men den var snarare smaklös och av bara socker. Den kända smaken av nutella var dock uppskattad, dock inte som efterrätt. 
Betyg: 2 av 5
I allmänhet håller snabbmaten här i USA bättre kvalitet än snabbmaten i Sverige. Den är mycket fräschare här, alltid genomvarm när man får den (till skillnad från McDonalds Sveriges mesvarma hamburgare) och fås alltid i mycket praktiska lådor eller flaskor. Jag är imponerad!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: