miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Första dagen på labbet!

 
Pirrigt idag. Vi har träffat vår handledare, och fått introduktion på labbet med planering för vår tid där. Först två veckor träning i labtekniker - helt och hållet nödvändigt. Skönt med bara 3 tågstationer dit, bara 15 minuter. Våra kollegor för denna termin är två spanjorer, två kineser och tre svenskar; alla hur hjälpsamma som helst. Vår handledare är svensk och har bra koll på vad vi ska göra, vilket är skönt! Detta kommer att bli en bra tid i Miami. 
 
Här är en försmak på vad vi ska jobba med, någon som ser vad det är?
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Oj, Skulle nog tippa på att det är ögon från något nattdjuir typ?
Kankse något som lever i vatten.. hum.. Fast svårt att gissa då man inte vet hur stora det är haha, spännande!
Avslöja vad det var! :)

Svar: Intressant gissning! Ögon, jo, det ser faktiskt ut som ögon! Fast det är ägg, mer avslöjar jag inte nu! :) Läs vidare så berättar jag mer i kommande inlägg!
Frida Starck Härlin

2 Kerstin Starck
skriven :

Alla vägar bär tilll ROM?

Kram!
Kerstin Starck

Svar: Haha, bra gissat! Det är väldigt nära!
Frida Starck Härlin

3 Anders
skriven :

Är det fiskägg kanske? Jag tror du ska göra någon sorts djurförsök...

Svar: Jo, det skulle det kunna vara. Ägg är det, helt rätt! Du är duktig du!
Frida Starck Härlin