miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Två munkar direkt innan ett 10 km lopp - nya taktiken?!

Miami Carnaval, en fest på stranden i Virginia Key, Key Biscayne med gratis öl, färgglada munkar, energidricka, paella, bananer och fish crackers. Vid klockan 6 på morgonen begav vi oss dit iklädda stiliga festkläder som träningströja, shorts och gympaskor. Varför? Jo, förutom festen på carnevalen lockade även det 6 mile långa MiamiCarnavalRace. 
Alla tält var redan uppsatta och festen var redan igång när vi anlände vid halv sju. Vilket drag alltså! Shit, vilka festprissar, och tidigt också. Öl och munkar på morgonen tänkte vi, ja varför inte. Vi gör som alla andra. Johan var förkyld och hade inga direkt höga förväntningar inför loppet, och jag kände mig lite otaggad. Efter en munk var, lite provsmakningar och gott sällskap var dock humöret på topp och vi började faktiskt fundera på att ta loppet seriöst. 
Yeah, right. Med munk och kaffe i magen, det kan väl inte annat än bli ett magplask i tävlingen...? Bara spring! 
Loppet gick längs strandkanten på asfalt, med en bana där man vänder efter halva vägen och springer tillbaka samma väg. Såg alla andra löpare, faktiskt var vi inte alls långt efter tätklungan. Underbart väder och kul löpning med hur bra flyt som helst, och väl i mål en rekordtid för mig på milen.
En helt och hållet oväntad andraplats i min åldersklass (21-25år), där jag fick gå upp på scen och träffa Miss Carnaval, stilig tjej i krona, och mottaga medalj och hederspris. Johan kom på en hedersvärd fjärde plats i sin åldersgrupp trots en förkylning samt en hel munk direkt innan loppet, tyvärr ingen medalj till honom..
Nu ska vi minsann fortsätta träna! :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: