miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Köttfrossan! Vill du äta så mycket oxfilé du kan?

Alla hjärtans dag. Frida skulle ta med mig på en överraskning! Jag hade ingen aning om vad skulle hända och var var inget vidare på att gissa heller. Jag var helt inställd på att hon skulle ta med mig hem och laga en Fridamiddag.

Det började med att jag fick ett kort med ledtrådar när jag gick från labbet. Ledtrådarna gällde kvällen och innehöll en adress och bokstaven ”S”. Jag fick även en ledtråd till på vägen. Frida sa att det fanns en reklam precis framför oss på tåget som handlade om överraskningen, dock missade jag detta helt då jag inte såg reklamen….Bokstaven visade sig stå för buss S som går mot Miami beach och adressen var vårt slutmål.

När vi kom fram så såg jag att det var en restaurang som hette Fogo de Chão. Kan väl inte vara så märkvärdigt tänkte jag...

Men det är den häftigaste restaurang jag någonsin varit på! Häftigaste! Man började med att ta sallad och kallt tilltugg på en fin buffé. Buffén var otroligt vacker och aptitretande med färska grönsaker, parmaskinka och sallader. Så sjukt goda röror och rätter.

För att sen gå vidare till huvudrätten vände man på en bricka som man hade på bordet. Direkt började kypare komma förbi med olika kött. De frågade hur man ville ha sitt kött och hur mycket. Sen skar de en lämplig bit och gick vidare. Sen kom ytterligare en kypare med något annat kött och erbjöd på samma sätt! Så fortsatte det hela kvällen och det ända som begränsade var hur stor mage man hade.

Yes, please! Kypare, hit tack! 

Filé mignon, Top Sirlion, Kyckling, revben, lamm racks, Husets filé och det här är bara ett urval, Lammet var det bästa lamm jag någonsin ätit! Oxfilén bara smälte i munnen. Och det tog aldrig slut, bara mer och mer kött hela tiden, levererad till dig. Värre än ett julbord. Jag överskred dagliga proteinbehovet med flera hundra procent. Frida åt 15 köttbitar, jag åt fler!

Världens häftigaste alla hjärtans dag middag tack vare min älskade Frida. Allt var överraskande och häftigt! Vet inte hur jag ska kunna återgälda det här, ribban är otroligt hög! Men vi får se...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: