miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Helt otroligt stort köpcentrum!!!

Dolphin Mall. 350 butiker. 
Helt otroligt stort. Något man måste besöka på sin Miamivistelse, helt klart. Och det behövs nog minst 10 gånger till för att hinna in i alla butiker. 
Vi använde hela vår söndag till att åka hit. Lätt att ta tåg och buss, tog sådär 1 timme. Vi ägnade 6 timmar till att gå runt i butiker, kan säga att vi bara hann en bråkdel av alla. Mitt mål med dagen var att köpa handväska (glömde min i Linköping), skor och vanliga tröjor.
Får säga att jag lite misslyckades, fast på ett positivt sätt. Lyckades komma hem med kjol, 3 klänningar, 3 linnen, väska och skor. Lycklig som få! Så här mycket har jag inte shoppat på år och dar. 
 
Om ni vill se köpcentrats storhet, titta in på: http://www.shopdolphinmall.com/about_us
Här är mina fynd för dagen. Kan inte ha på mig allt på samma gång.
 
Detta lyckades Johan hitta. Kolla vilken cooling! Gilla tröjan!
 
Men det bästa på kvällen var bion. Vi såg Wreck-it Ralph, RöjarRalf, som ännu inte har haft premiär i Sverige, haha på er! Jättebra film som får högt betyg, främst för att jag inte somnade (brukar vara min grej på sen bio). Den var känslosam och rolig på samma gång!
Se den! Premiär 8 februari i Sverige. 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: