miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

An ordinary Swamerican Breakfast


Inget jag skulle äta till frukost i Sverige...
1) Vindruvorna här smakar underbart. Senast köpte vi 2 kg för 45 kronor = BILLIGT! Kärnfria är de också! 
2) Jordgubbarna här går inte att köpa frysta. Såklart finns de inlagda med massa socker, och det vill jag inte heller ha. Så det har blivit färska. 2 burkar på 500 gram kostar 35 kronor.
3) Nektarinerna här har säsong året om, till skillnad från Sverige. De är billiga också! 
 
Sammantaget är frukt och snabbmat här jättebilligt! Kan tyckas konstigt att de flesta amerikanare väljer snabbmaten... frukt är ju mycket godare!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Kerstin Starck
skriven :

Älskade Frida!
Jaaaaa, den frukosten såg, i stor del, underbar ut. Frukten hade jag, med lycka, tackat JA till! Du vet, för en Vegeterian, sedan 34 år tillbaka, är det godis! Vad är det för Youghurt (?), ni kan köpa?
Hjärtevarmaste Kramen, till Dig och Din Älskade Johan
från
Kerstin Starck

Svar: Visst ser den underbar ut! Jag alskar frukten pa morgonen, sa gott och saftigt! Speciellt vindrovorna, som smakar helt underbart har! Yogurten ar en enkel vaniljyogurt fran Yoplait! Frukten smakar gott tillsammans med den! Jattekram till dig, Kerstin, fran oss har i Miami! PS. JA, frukt ar godare an godis!
Frida Starck Härlin

2 Anonym
skriven :

Ser underbart ut! Mums!