miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

American Dinner Time

Idag var det dags, som så många onsdagar. Varje onsdag testar vi något amerikanskt, något coolt och något som vi finner skulle vara gott. Idag har vi än en gång tagit oss an det amerikanska köket! På bilderna kanske inte maten ser alltför god ut, jag skulle råda er att testa att laga det, för att få den riktiga bedömningen.
Varmrätt: Frank'n'Beans
Recept: For 6 persons... 2 tsk margarin, 1 lök, 1 burk baked beans, 1 package of spicy sausages called Franks, 1/3 cup sirap, 1 tsk senap, salt och peppar. Smält smöret och stek löken i pannan. Ha i korven, bönorna, socker och kryddor. Låt börja koka och häll sedan i ugnsform för att ha i ugnen på 175 grader i 30 minuter. 
Omdöme: Wow! Vilken konstig och annorlunda smakmix! Smakar mycket godare än det ser ut!!! Bönor och korv smakar väldigt roligt tillsammans. Ju mer man åt desto godare blev det. Mätt och belåten efteråt, detta var ju förvånansvärt gott! Helt okej nyttigt, jämför med annat amerikanskt man kan äta! Bra och enkel mat! 
Betyg: 4 av 5
Efterrätt: Summer Surprise Apple-Nectarine-Raspberry Pie
Recept:For four... cup white sugar,1 tsk mjöl, 1 egg, 4 tsk smör, 1 tsk apelsinjuice, 3 cups sliced apples, 2 cups raspberries, 2 cups nectarines. Blanda socker, mjöl, smör och ägg till en deg. Tryck ut degen i en form och häll på bären och apelsinjuice. Lägg på lite deg ovanpå i ett mönster för att täcka kakan. In i ugnen 175 grader i 30 minuter. 
Omdöme: Underbart god efterrätt! Jag gillar både sommar och frukter, så detta var jättegott. 
Jag har aldrig smakat nektarin i en paj förut, så detta var överraskande gott. Kanske lite för mycket socker i kakan för min del dock. Utan sockret hade den fått ett högre betyg. 
Betyg: 4 av 5
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

det ser inte så gott ut med korv med bönor men kanske ska prova :)

2 Anonym
skriven :

Sommarpajen skulle faktiskt kunna vara svenskt! Mumsigt!

3 Gun Britt
skriven :

Rejäl portion där, Johan! Ser smarrigt ut! Min sommar i USA gav 4 extra kg :)