miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Sjukt mycket äventyr!

Förlåt mig, jag har haft fullt upp på senaste tiden. Alligatoräventyr, okända frukter-provsmakning och bila över halva Florida-resa. Nu kommer lite bilder från senaste dagarna! Jag har haft sjukt kul tack vare familjen Larsson-Bolin!
Hyra cyklar i Everglades, Shark Valley (vadå shark valley, här finns inga hajar?!), 

På väg söderut genom Everglades, för att hitta ännu fler alligatorer, sköldpaddor, färgglada fåglar och minibebisalligatorer.
Såg en horse shoe crab, supercoola med ögonen utanför skalet på övansidan, men resten av kroppen på undersidan. En galen amerikan lyfte upp en och vände på den: 12 stycken klor och jättestor kropp låg skyddad under!


Här har vi Bamsealligatorn som vi träffade. Brist på alligatorer var det inte, varje meter nästan såg man olika storlekar. Här har vi Bamse, Berra, Åke eller Ulf, kärt barn har många namn.
Alla cyklade genom Everglades! Gunbritt, Lasse, Katja och Johan på bild. 
Frida tar en hikingtur på en avstickande stig för att hitta en eventuell orm!Sist men inte minst, vi såg en saw fish, sågfisk! 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: