miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Sextåiga katter och Hemingway!

Dagen har inneburit mycket fläng fram och tillbaka, museum, katter, lång cykeltur och fina miljöer. Men det tycker vi alla om!
Första erfarenheten kom från att vi stack till Sydligaste punkten på ön igen, mamma och Kjell följde inte med igår nämligen. Denna gång var det kö för att få ställa sig bredvid denna stora fingerborg och ta kort, såklart gjorde vi det också! 
Vi hydre cyklar, och jag har äntligen fått uppfylla en av mina högsta drömmar, att få cykla tandemcykel! Så himla coolt! Det är precis som att sitta bak på pakethållaren, bara lite bekvkämare men vingligare när man hjälper till att trampa. 
Vidare till en av de mest kända amerikanare genom tiderna, författare till Den Gamle och Havet, där vi fick komma in i hans kök, sovrum, vardagsrum och till och med badrum. Ett gigantiskt hus med pool, jätteschackbräde på tomten, altan rumt hela övervåningen och 45 katter, merparten sextåiga. Det var så trevligt att gå runt i huset. Hemingway heter han förresten, om jag glömde säga det.
Katterna har roliga namn tycker jag. Vad sägs om Ragamuffin, Edgar Allen Poe eller Hadley Davidsson?
Jag vill säga att jag var mest fascinerad av katterna, vilket man kanske kan se på bilderna. Så himla söta!
Därefter blev det kajakpaddling, god mat och bussresa hem!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: