miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Magiskt, det är Magic Kingdom!

Jag kan inte beskriva det vi har gjort idag. Jag har upplevt Disneys alla karaktärer på riktigt, så overkligt riktigt. Jag har gått genom Pinocchios värld, sett Disneyslottet utifrån och inifrån, träffat Baloo, fått en puss på handen av Woody i Toy Story, åkt båt i Pirates of the Caribbean och blivit skjuten av kanoner och fått krama Musse Pigg. Min dag har varit till fullo, helt perfekt! 
Alla, stora som små, borde åka till detta underbara land. Magic Kingdom är en av Orlandos 100 parker, men helt klart den bästa om man vill se traditionella Disneykaraktärer. Passar både små barn och även äldre. Man kan välja att bara se på de helt otroliga verk och skulpturer som de har i parken, eller åka många attraktioner. Det finns något för alla! 
Resan med buss från Miami tog dryga 4.5 timmar. Mycket mindre än jag förväntade mig. Enkelt och mysigt, man slipper köra i Amerikats eländiga trafik där alla kör som galningar. Det var i alla fall jag glad för, pga att jag hade fått köra om vi hyrt bil. 
Jag låter bilderna säga resten! Men jag har äntligen fått vara barn på nytt! Tack Katja och Johan för denna underbara dag! 
Jag är helt förundrad, och KOMMER att återvända! Det är en sak som är säkert! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: