miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Labbparty hos Marta!

Vära kära labbkamrater är helt underbara! Idag har vi varit på fest hos Marta i Hialeah. God cubansk mat, trevligt poolhäng, god dricka, goda snacks och många skratt. 
Vi gjorde sällskap med Sara och hennes familj på tåget till Marta. Det var första gången vi fick träffa maken Tobias och sonen Theo 1.5 år, vilket vi har längtat efter. Theo var lite blyg, men vågade till slut ge främlingen (mig) sitt äpple för några sekunder. Så söt han är! 
Maten som serverades var helt och hållet underbar. Pork shoulder, en enorm fläskbit, som hade tillagats i 3 dagar, många timmar i ugnen. TIllsammans med detta underbart möra och saftiga kött serverades, som sig bör, svarta bönor och ris med yuka. Underbart! 
Bilder på hela sällskapet under middagen! :)
Dagens avslutades sent på kvällen, senare än tänkt då det var strömavbrott på tågen och de var inställda, så vi fick vänta i 3 timmar på tåg. Fengs dotter Allison 4 år, försökte lära mig kinesiska (den ungen kan hela 3 språk, kinesiska, spanska och engelska, helt otroligt). Jag kan säga att jag gillar språk, men kinesiska är banne mig omöjligt att hitta rätt uttal i. Allison skrattade gott åt mig, det måste ha låtit helt befängt... Jaja, alla hade roligt, tom jag!  
Här har vi frasen jag försökte lära mig uttala i 2 timmar, inte det lättaste.
Wǒ bù huì shuō zhōngguó huà
Låter ungefär såhär: Whåå poåå chuoo, chang jiongu weeaa
Tack för en trevlig dag.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: