miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Köttets paradis i repris!

På Alla hjärtans dag bjöd jag Johan på en mysig middag på Fogo De Chão, detta köttparadis med helt perfekta stekar och en helt underbar buffé. Idag tog vi med GB, V, K och L till denna fina restaurang i Miami Beach på First Street i South Beach.
För er som inte läst inlägget från 14 februari, så är detta en restaurang som serverar dig en buffé med sallader och ostar som du får gå och ta hur mycket du vill ifrån. Du har en bricka på bordet med Grön sida - Yes Please!, och Röd sida - No, thank you. När du är redo vänder du brickan till grön sida upp, och kypare kommer att komma till ditt bord med olika slags köttbitar på spett. Du får välja om du vill ha rare, medium eller well done. Du får äta huuuuuuuuuuuuuuuur mycket du vill!
Idag satsade jag på Top Sirloin, ryggbiffen på kon! Sedan åt jag även av rumpsteken! Som vanligt åt jag väl runt 20 köttbitar, jag vet inte allt hur det gick i mig, men serveras mat så äter man tills man nästan är illamående. Sån är regeln. 
Bifogar en bild så ni slipper bli förvirrade, eller så att ni kan lära er något om var köttet sitter på kon!
 
Dagens bästa: the Banana Man - Viktor gjorde kvällen med att äta flera hela tallrikar med stekta bananer. Jag får medge att de var goda, men med all mat som vi åt också så hade jag inte orkat så många bananer. Kyparna blev till och med förvånade att de behövde ställa fram så många tallrikar. Hade banankyparen fått betalt per tallrik hade han varit rik vid det här laget. 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: