miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Journal Club

Tänk er att stå inför 15 professorer, postdockar och doktorander. Du ska hålla en en timmes diskussion om en artikel du har läst. Den handlar om det projekt du gör, och du ska framställa den på ett så bra sätt som möjligt. Gärna med lite humor, skratt och intressant fakta. 
Detta är vad vi har gjort idag. Vi har presenterat en artikel från PubMed inför massa smarta och duktiga människor. Jag har nog gjort mitt livs bästa redovisning, samt jag har hållt den bästa journal club i mitt liv. Wow, vad glad jag är att den är över. Jag gjorde inte bort mig alltför mycket. 
Jag drog igenom all fakta som vi har ang vårt projekt. Johan fick ta upp allt resultat och förklara alla grafer. 
När det var över så fick jag fika, underbart gott go'fika - choklad cupcake! Det var nog det bästa med att hålla journal club! Värt att kanske hålla en till??!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mumso
skriven :

Grattis! Du klarade det säkert med galans. Å vilket fika sen...

2 Gun Britt
skriven :

Bra jobbat båda två!