miamioocytes.blogg.se

Här berättas om mitt trevliga halvår i Miami under våren 2013. Allt från farliga alligatorer, dykning på 30 meters djup, 8 h labbdagar och långa dagar på Miami Beach.

Amerikas sydligaste punkt!

Jag vill berätta att mamma, Kjell, Johan och jag har idag rest långväga söderut, för att se Amerikas sydligaste punkt. Ön heter Key West och finns mitt i Mexikanska golfen. 
Allt började med en evigt lång bussresa som började tidigt på morgonen. Ovanligt nog var bussen tidig, och vi slapp vänta alls. Resan gick på en enfilig väg med vatten på båda sidorna, helt underbart coolt. Bredvid den vägen vi åkte på fanns den gamla bron som byggdes på 1920-talet. Helt otroligt att de lyckades skapa flera mils broar på den tiden. 
I Key West lyckades vi locka mamma och Kjell med snorkling i Korallrevet. Många färgglada fiskar kunde ses, stora blåa och röda och gröna stim tillsammans med regnbågsfärgade fiskar. Korallerna var allt från lila till rosa. Hur kul som helst att ligga på ytan och guppa fram och tillbaka. Kjell och mamma uppskattade också det, vilket var trevligt. 

På kvällen delade vi upp oss, det mer hurtiga gänget (Johan och jag) promenerade längs västkusten på ön och åt Concha fritters, Key Lime Pie och drack ödrinken Rum Runner. Vi såg på stjärnorna och gick till den sydligaste punkten som ligger 90 miles från Cuba. Vad ungdomarna (mamma och Kjell) gjorde har jag ingen aning om, men jag har hört ryktas om fin restaurang, majskaka och kött.
Här kommer dagen i bilder:

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: